fbpx

Social: Niet meer weg te denken een merk- en retailstrategie?

timthumb (2)

Een succesvolle en effectieve Facebook campagne welke voor engagement zorgt is niet zo eenvoudig. Een strakke campagne, scherp design en sterke copy in combinatie met de juiste afbeeldingen is een pittige taak voor marketeer van 2019.

Maar 1 ding is inmiddels wel zeker: Facebook en vooral ook Instagram zijn de plaformen voor inmiddels 6 miljoen merken wereldwijd. Maar wat bepaalt nu eigenlijk het succes van Facebook en Instagram campagnes?

Inmiddels na heel veel campagnes voor veel verschillende merken heb ik gezien dat het techniek, de audiences, niet de doorslag geven. Maar creativiteit geeft de doorslag. Maar vooral het in staat zijn rekening houden met “snacksize” content. De aandacht voor een gemiddelde facebook uiting ligt tussen de 1-2 seconden.

Aandacht generen, prikkelen van psychologische principes deze maken het verschil. Een oogtest van bijv. een Pearle: https://www.pearle.nl/oogmeting/online-oogtest  zorgt ook op social voor veel tractie, deze speelt in op nieuwsgierigheid maar is commercieel een driver voor het genereren van leads.

Wat werkt nu ook voor e-commerce?

Bron: Global webindex 2019.

Gedrag van consumenten is nogal afhankelijk van generaties. Dus je media inzet hierop aanpassen is verstandig.

Interessant links:

https://www.facebook.com/thebestsocialmediaNL/

https://www.brafton.com/blog/social-media/3-brands-with-the-best-social-media-campaigns-in-2016/

https://moat.com

https://www.facebook.com/business/inspiration

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Dit is een verplicht veld
Dit is een verplicht veld
Geef een geldig e-mailadres op.
Accepteer de voorwaarden om door te gaan