Verbeter je performance marketing met een Digital Marketing Audit
De Digital Marketing Audit geeft bedrijven grip op hun online marketing activiteiten. De audit levert je concrete inzichten op waarmee in veel gevallen zo’n 10% op je mediakosten kan besparen, zonder in te boeten in de prestaties. Onafhankelijke specialisten vanuit ThinkOrange voeren de audit uit en checken op meer dan 200 elementen hoe de online marketing organisatie is ingericht. Hoe je de samenwerking met je online marketing bureau kan verbeteren. En waar je media set up niet goed (genoeg) is. Steeds met als doel om de resultaten te verbeteren.
Waarom noodzakelijk?
Het aandeel marketinginvesteringen in het online kanaal is bij veel bedrijven inmiddels erg groot en dermate complex. Daarom is het belang van grip op deze vaak aanzienlijke investeringen erg belangrijk. Zijn de uitgaven in het verleden goed besteed en welke investeringen kunnen we in de toekomst verwachten om de bedrijfsdoelen te bereiken? En hoe kunnen online marketing uitgaven ook in de toekomst verantwoord worden? Kortom: hoe kunnen organisaties vertrouwen op een goede besteding van de online marketing euro? Een audit die je iedere 2-3 jaar doet helpt om fouten, vergissingen of een slechte set up op te sporen.
Wat zit er in een Digital Marketing Audit?
Belangrijkste Audit onderdelen |
Oplossing voor: |
Uitvoering: |
Paid Search (Google en BING) inclusief shopping |
Waar kan ik besparen? |
Keyword Cluster Analyse, setup en advies |
Display en Video (Youtube) |
Communiceer ik met de juiste doelgroep? Hoe kan ik slimmer en goedkoper display inzetten? |
Display analyse met praktisch advies over set up en verbeteringen |
Social |
Zet ik Facebook nu goed in? En klopt dit met wat ik wil bereiken? |
Social analyse met praktisch advies over content, set up en verbeteringen |
SEO |
Heb ik de juiste SEO strategie en tactiek? |
Gap analyse met praktische verbeteringen en een overzicht van pagina’s die gemaakt moeten worden. |
Naast deze onderdelen voor betaalde media kijkt de audit naar de manier van werken, de samenwerking met je media agency en nog 10 andere punten. Met deze audit krijg je een praktisch document in handen om je optimalisaties zelf of met je team door te voeren.