fbpx

Digital marketing = een dialoog

Digitale marketing is een dialoog. Waar online marketing zich richt op bezoekers aantrekken naar je site, gaat digitale marketing een aanzienlijke stap verder. Het gebruikt alle digitale mogelijkheden om van je website bezoekers loyale klanten te maken. Als dit niet slim wordt ingezet dan loop je snel het risico alleen Google en Facebook slimmer en rijker te maken.

Wat heb je aan deze informatie?

 Veel bedrijven en  ondernemers zetten online marketing in. In 2019 realiseert ieder bedrijf en ondernemer dan digital marketing niet meer wet te denken valt. De basiskennis van online is bij de meeste ondernemers en marketeers wel inmiddels op orde, maar versla je daarmee je concurrentie?

Wij vinden van niet?

Om succesvol te zijn moet je vooral kijken waar de kansen en verbeter zaken liggen. In stap 1: Hoe presteert de website in termen van leads, conversie en de hierbij behorende ratio’s. In stap 2: We kijken naar de digital presence. Is het bedrijf in de doelgroepen/audiences voldoende zichtbaar met een slimme propositie?

Pas als deze 2 elementen in elkaar passen heb je een succesvolle digitale marketing.

Wat zijn de instrumenten van Digitale marketing?

Search Engine Optimization (SEO): Dit is het optimaliseren van je pagina’s voor zoekmachines. Verreweg de belangrijkste stap. En vaak onterecht geven webbouwers aan dat zij dit goed voor elkaar hebben.

Social: 80% van de Nederlanders zit op social media. De plek om te verbinden en te inspireren met jouw content voor je merk

Peformance Advertising (Google Ads, Display advertising,  Instagram Shopping, Amazon shopping): Het See, Think, Do, Care model van Google maakt goed duidelijk waar je kunt adverteren om de doelgroep op het juiste moment te bewerken.

Het See, Think,Do en Care model van Google helpt om de juiste advertentie kanalen te kiezen.

En uiteraard als een bezoeker op je website is geweest is het slim om te kijken of je deze kan terughalen met retargeting.

Content marketing: Dit richt zich op het maken van content waarmee je het koop- en oriëntatiegedrag kunt beïnvloeden. Dit kan alles zijn. Bijvoorbeeld: artikelen, E-books en whitepaper, infographics, video’s, AI/VR, Webinars, etc.

Social selling: Dit is het proces om via een actieve aanwezigheid op sociale platformen meer sales te genereren. Instagram Ads.

CRO (Conversion Rate Optimization): Dit zorgt gebruiksgemak, snelheid, customer experience, conversie optimalisatie, bouwen effectieve landingpagina’ s met contactformulieren, etc.

CRM & Marketing: 1:1 communicatie is het meest krachtig maar dit vraag om slimme tools. Tools als https://www.hubspot.com/pricing/crm helpen hierbij.

Inbound marketing: Dit verwijst naar een full funne marketing  en sales aanpak. Een full-funnel benadering gericht op: aantrekken, werken aan vertrouwen, converteren en delight (loyaliteit bevorderen) door inzet van digitale marketing. Alle voorgaande technieken en kanalen worden hierin geïntegreerd.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Dit is een verplicht veld
Dit is een verplicht veld
Geef een geldig e-mailadres op.
Accepteer de voorwaarden om door te gaan